Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с долна(горна?) помпа на съединител Alfa 147 JTDm 16v / 150hp

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с долна(горна?) помпа на съединител Alfa 147 JTDm 16v / 150hp

    Здравейте : )

    Да се разпиша и аз с една тема... да ми дадете съвет ли, морална подкрепа или просто рамо да си поплача - и аз не знам вече...

    Тази нощ за пореден път се счупи долната помпа на съединителя на горката 147-ца. Счупи се лостчето към педала, в основата. Съединителя хлътна. Това при 130км/ч, при невинен опит да премина от 5-та на 6-та, на 25-ти километър по АМ "Тракия", посока София.

    Всеки нормален човек вероятно ще отбие и ще почне да вика неволята, ама аз се дотътрих до София без съединител, че и си я паркирах в паркинга на "Александровска", пред "Съдебна Медицина". Светофарите минавах с особен мазохизъм. За да бъде гаврата пълна - един зелен не уцелих.

    Но стига съм се оплаквал. Ето какъв ми е и въпроса, може някой да ми налее малко акъл.

    На 205к се чупи долна попма съединител при опит за потегляне. Караше жена ми, така че нямам преки наблюдения. Монтира се TRW долна помпа съдинител и всичко уж беше наред.

    На ~230к отново се чупи, при мен. Потегляне - първа, втора, четвърта(до 120), шеста, мигват ми за полицаи - минавам на свободна и педала потъва - счупено лостче на долната помпа(прибиране 50км без съединител). Отново смяна, отново с TRW.

    В момента - на 244к отново се счупи лостчето - прибиране 30км без съединител... Задобрявам. Ако продължавам така, скоро може въобще да свикна без съединител. Но все пак предпочитам да си го имам като опция...

    Направи ми впечатление, че съединителя "хрупа" - тоест, като го натиснеш на около 50% има едно заяждане, след него леко прихрупва и се натиска по-лесно до долу. Това обаче се случва рядко. Да кажем днес решава да го прави половината ден, после два месеца се държи нормално. Съответно всеки път като се оплача от проблема на някой сервизджия, той не успява да открие нищо. Вероятно има връзка с това често чупене на долната помпа? Или си въобразявам?

    Нормално ли е да се чупят толкова често тия лостчета на педала на съединителя? Или аз не карам както трябва? Или не съм уцелил марка? Или пък просто трябва да го поръся тоя педал със светена вода?

    Ясно е, че долната помпа на съединителя пак ще се сменя... но имам едно нескромно желание - така, ако може някак си - като я сменим тази долна помпа на съединителя, да не ме изостави отново, че за 4-ти път в рамките на 40-50к километра ще ми дойде прекалено. Като емоции...

  • #2
    Тая на педала май и викат горна помпа. Аз на 156 си купих една втора употреба и от двете помпи си сглобих една, при мен се счупи пружината.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #3
      Окей. Вероятно е горна помпа... може да съм запомнил грешно(и от тогава все така да си го наричам). Значи е препоръчително да си търся втора ръка, а не нова?

      Comment


      • #4
        Препоръчително е да си купиш нова, а не втора ръка.
        Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
        Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
        Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
        Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от minus273dot15 Покажи съобщение
          Окей. Вероятно е горна помпа... може да съм запомнил грешно(и от тогава все така да си го наричам). Значи е препоръчително да си търся втора ръка, а не нова?
          Зависи от конкретната ситуация, ако може да смениш детайла който се чупи с такъв от помпа втора употреба защо да купуваш нова. От това което пишеш вътре помпите ти са здрави, така го разбирам.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #6
            Да, всеки път ми казват, че помпите са здрави, само лоста е счупен(5-10мм преди свързката към педала). Предлагат да го заваряват, но аз все съм се отнасял негативно към това(знам ли ги как точно ще го заварят и колко ще изкара? нагледал съм се на "заварчици"). Действах по презумпцията, че новото ще е по-здраво от завареното, а като се поправя нещо, то нека да е качествено/надеждно.

            В случая една помпа(тази при педала) е от порядъка на 50-60 лева, което не е фрапираща цена(спрямо поискваните 30 лева за заваряване...). Оказва се обаче, че пак не се получава надеждно, което ме навежда на мисълта, че има друг проблем, а чупенето на тази помпа е само следствието от него.

            В момента чакам обаждане от сервиз, да натоварят колата на репатрак и да влиза в сервиз. Този път лично ще стоя да видя каква помпа ще се демонтра(дали не са ми сложили някаква измислена предния път, вместо поръчаната TRW) и каква помпа ще монтират(ориентирам се да пробвам Brembo, предполагам е по-добра като марка? не откривам отзиви).

            Чудя се дали да не сменим и двете помпи(и горна и долна)? Възможно ли е проблем в другата да вои до чупенето на тази? Или пък е просто някаква механична повреда в педала(да го подвежда настрани и затова да чупи лостчето)? Явно съм специален случай, защото не намирам друг да е имал подобни(чести) проблеми с това...

            Comment


            • #7
              За да се чупи "лостчето", значи не върви в съосие, тоест натоварва се и радиално(странично), а това не е нормално. Каквото и да сложиш, пак ще се случи същото, не се ли отстрани проблемът.
              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

              Comment


              • #8
                Имаш проблем някъде другаде, не е в помпите.

                Намери някоя здрава кола същия модел, за да сравниш как работи и как изглежда тоя педал. Ще ти помогне да намериш проблема в твоята.

                На мен долната ми е изпускала и убих педала от ритане, помпене и яд поне 200км и нищо и нямаше на горната помпа. Само ме болеше крака после
                156 2.0TS

                Comment


                • #9
                  Малко техническо разяснение: На педалите - помпи. При съединителят и на колелата - работни цилиндри.
                  Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Лагер-помпа е мойта при съединителя.
                    156 2.0TS

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                      За да се чупи "лостчето", значи не върви в съосие, тоест натоварва се и радиално(странично), а това не е нормално. Каквото и да сложиш, пак ще се случи същото, не се ли отстрани проблемът.
                      +1

                      Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                      Лагер-помпа е мойта при съединителя.
                      Няма значение популярното наименование. В твоя случай е по-правилно да се нарече работен цилиндър - лагер.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                        За да се чупи "лостчето", значи не върви в съосие, тоест натоварва се и радиално(странично), а това не е нормално. Каквото и да сложиш, пак ще се случи същото, не се ли отстрани проблемът.
                        Не знам каква е конструктивно неговата помпа, но това което пишеш не важи за моята. Може да поеме големи отклонения. Така е направена и е пластмасова.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                          Не знам каква е конструктивно неговата помпа, но това което пишеш не важи за моята. Може да поеме големи отклонения. Така е направена и е пластмасова.
                          Принципно всички помпи, конструктивно "носят" на известно отклонение, но за да се чупи оста, значи "отклонението" е извън допустимото.
                          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Ако педала е твърд при натиск, това може да е причината да чупиш често горна помпа. Намери някой колега със същата кола и тествай дали има разлика.
                            www.t-auto.bg

                            Носачи ATEC, Авточасти, Масла Bardahl, Motul, Castrol, Mobil < - клик

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                              Принципно всички помпи, конструктивно "носят" на известно отклонение, но за да се чупи оста, значи "отклонението" е извън допустимото.
                              Чак толкова едва ли, трябва да е тотално разбито, все на някой ще му направи впечатление . Връзката при моята е като тазобедрена става
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment

                              Working...
                              X